De vanligaste problemen

Krångliga bonusregler, nekade eller långsamma uttag... Ja, ibland är det svårt att ens registrera sig. Vi tar en närmare titt på de vanligaste problemen i denna artikel.

Annonsinformation

Vanliga problem hos onlinecasinon

Vi tittar närmare på de vanligaste problemen man kan stöta på när man spelar casino online.

Problem vid registrering

Har du stött på problem redan innan du kunnat logga in och spela? Vår registreringsguide hjälper dig.Kan du fortfarande inte registrera dig? Då kan det bero på att du redan har ett konto hos ett annat casino under samma licens.

Kontakta kundtjänst så kommer de att hjälpa dig med att skapa ett konto.

Långsamt eller nekat uttag

Tar uttaget lång tid så rekommenderar vi vår guide för långsamma uttag.

Här nedanför kommer vi ta upp möjliga anledningar till varför ditt uttag kan ha nekats.

  • Ej mött bonuskraven:
    Om du spelat med en bonus & inte bonusreglerna följts kan casinot neka ditt uttag. Det kan gälla allt från tidsgränser till omsättningskrav. Därför är det viktigt att läsa dessa regler noggrant.
  • Inte mött omsättningskravet:
    Ofta har onlinecasinon ett omsättningskrav på din första insättning, även utan att du accepterat en bonus. Har du inte mött detta krav kommer ditt uttag att nekas.
  • Fel uttagsmetod:
    Vanligen krävs det att samma metod används för både insättning & uttag. Några få casinon erbjuder inte ens samma metoder för uttag och insättning, det är dock mer sällsynt. I dessa fall kan man bli tvungen att kontakta kundsupporten om hjälp.
  • Under minimumkrav för uttag:
    Har du inte ett tillräckligt saldo för att möta kraven kommer ditt uttag nekas. Denna minimumsumma kan även skilja mellan uttagsmetoder.
  • För högt belopp:
    I onlinecasinots regler & villkor finns det ofta en maxgräns för uttag. Överskrids denna gräns kommer ditt uttag även då att nekas.
  • Uttagsguide:
    Vår uttagsguide visar dig de vanligaste typerna av uttag om du vill veta mer om det.

Hittar ej support

Vart man hittar supporten skiljer sig sällan åt mellan olika casinon.

I samtliga av våra recensioner listar vi vilka typer av support som finns, hur snabbt de sparar och deras mailadress (om support finns via E-mail).

Ibland finns supporten att finna via en länk längst ner på hemsidan, så som hos Paf & Happy Casino.

Paf & Happy Casino support

Oftast hittar man supporten via menyn/din profil, så som hos Momang Casino på bilderna nedanför.

  • Klicka på din profil
  • scrolla ner & klicka på kundservice
Momang support del 1
  • Under Momangs FAQ finns knappen ’Kontakta oss’
  • Klicka där för att se samtliga sätt att kontakta support
Momang support del 2

Om KYC nekas

Lagarna om KYC (Know Your Customer) är obligatoriska I Sverige & genomförs för att indentifiera spelarna. Detta hjälper bl.a att förhindra minderåriga från att spela online, eller att en spelare använder någon annans personuppgifter.

Men processen är inte alltid den enklaste. Har du problem med KYC finns vår verifieringsguide för KYC som hjälper dig få till det på första försöket.

Innehållsansvarig

En speltok från Västmanland som har arbetat med olika former av content sen 2020. Jag älskar mitt jobb & hoppas att om jag har kul när jag skriver, då har du kul när du läser!

Senast uppdaterad: 27 juni 2023