Lär dig vad du behöver veta för att inte missa några luriga villkor hos ett online casino!
Att läsa regler & villkor är tradigt. Tyvärr är det också oerhört viktigt för att inte känna sig lurad - speciellt om man vill ha en välkomstbonus.
Därför har vi, utifrån vår egen erfarenhet av att testa online casinon, skrivit en guide om vad som är det viktigaste att veta - samt några tips & tricks.
Om du ska registera dig och acceptera en bonus, finns det många saker att hålla koll på. Men dessa tre är de viktigaste:
Om du är intresserad av en mer djupgående förklaring av hur man bör läsa regler & villkor har vi en sådan nedan.
När folk pratar om ’regler & villkor’, menar man oftast egentligen information om en viss fråga som brukar presenteras på tre olika ställen på ett casinos hemsida. Vi har här tagit några exempel från Lyllo Casino.
Här hittar du mer detaljerad information, som minsta insättning och annat du behöver göra för att aktivera bonusen, samt vilka spel som bidrar till omsättningskraven och inte.
Oftast behöver du inte gå längre än hit. All relevant information för bonusen borde finnas med här. Men det gör den inte alltid, och då får man ta sin läsning ett steg djupare.
Och ibland är bonusvillkoren helt enkelt så pass uselt upplagda när det kommer till användarvänlighet att man måste läsa någon annanstans:
Observera! Ibland är det endast här inne som du hittar själva bonusvillkoren. I sådana fall är det smidigast att trycka på CTRL + F och söka på ’bonus’ – så slipper du scrolla.
Utöver de redan nämnda allra viktigaste villkoren att ha koll på har vi här samlat övriga punkter som du bör checka av innan du sätter in pengar för att aktivera en bonus. Denna lista består av faktiska krav vi träffat på under våra tester av svenska online casinon.
Om du ändå inte lyckats mätta ditt kunskapsbegär, eller om casinohemsidan som du bläddrar runt på helt enkelt är slarvigt skriven, kan du alltid kontakta supporten.
Supportpersonal finns tillgänglig en majoritet av dygnets timmar hos de flesta casinon - de genomsnittliga öppettiderna för supporten på svenska casinon ligger just nu på 19.5 timmar om dygnet. Har casinot en livechatt så brukar man få hjälp snabbare där än via mail.
Finns det något villkor som du behöver hjälp med eller som känns extra förvirrande?
Hör av dig till oss på mail@casinofeber.se så kan vi säkert hjälpa till! Vi på Casinofeber tycker faktiskt att sånt här är intressant.