De populäraste reklamerna om nätcasinon
LeoJackpot - Leo Vegas egen jackpot är nu uppe i över 160 miljoner kr!
En stor del av reklamen vi ser på TV och hör på radio idag kommer från olika nätcasinon. I takt med internets framväxt har verkligen casinobranschen förändrats. Nya onlinecasinon startas mer eller mindre varje dag och det verkar inte finnas några begränsningar för hur många onlinecasinon det kan finnas. Svenskarnas intresse för casinospel har verkligen fått ett uppsving och det har naturligtvis med tillgängligheten att göra.
Numer är det så lätt att registrera sig på ett onlinecasino och sätta i gång med sitt spelande. Du behöver inte ens lämna huset, det enda som behövs är internetuppkoppling och en dator eller mobiltelefon. Med tanke på populariteten har onlinecasinon fått en väldigt bred målgrupp, som man behöver nå ut till. Vad kan det finnas för bättre sätt att nå ut än genom allas vår favoritapparat, nämligen Tv:n? Sajterna har bevisligen sett goda effekter med att marknadsföra sig genom Tv-reklam, för reklamavbrotten på Tv idag domineras otvivelaktigt av nätcasinon.
Om Casino reklam på TVDet finns många välkända och rentav oförglömliga casinoreklamer som snurrar runt på reklamkanalerna idag. Många casinon använder sig av särskilda teman för sina reklamfilmer, ett tema som sedan återkommer i film eller film. Det kan t.ex. vara samma skådespelare, samma sorts humor, samma typ av aktiviteter som återkommer i film efter film. Vissa blir naturligtvis mer framgångsrika än andra, men vi kan konstatera att det är många casinon som testat lyckan genom sina egna Tv-reklam filmer. För att skapa en bra och effektiv reklamfilm är det många villkor som måste uppfyllas. Dels ska naturligtvis filmen hålla en hög kvalitet. Detta är särskilt viktigt just här, eftersom konkurrensen casinona emellan är knivskarp. Filmen måste också vara unik och sticka ut på ett eller annat sätt. Man måste också ha ett genomtänkt material, som avspeglar casinot självt.
Leo Vegas: Franks miljonärsliv (2015)
Ett casino som stuckit ut vad det gäller sina reklamfilmer är onekligen Leo Vegas. Här jobbar man med kända ansikten för att locka till sig spelare till sajten. Man fokuserar mycket på sin sportsajt i filmerna och har därmed använt sig av sportprofiler som Frank Andersson, Patrick Ekvall och Tommy Söderström. Men även profiler som Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson har figurerat i reklamerna.
Casumo är ett annat bra exempel på ett nätcasino med en tydlig idé och röd tråd i sina reklamfilmer. Man jobbar nämligen med sina små "gubbar" kallad Casumos. Dessa avatarer är ute på olika hyss i reklamfilmerna och ser alltid ut ha roligt, vilket är förenat med Casumos motto att förinta tråkighet. Vinnarrum är ett casino, vars reklamfilmer delat det svenska folket i två halvor vad det gäller sina reklamfilmer. Många tycker att filmerna blir lite väl glättiga och känslomässiga, förenat med "cheesy" låttexter. Men eftersom texterna satt sig på hjärnan hos folk får man verkligen sägas att de lyckats med sitt uppdrag.
Casinoreklam på TV är verkligen ett omdiskuterat ämne. Vissa kanske tycker det blir lite för mycket, men så länge det fortsätter locka till sig spelare kommer de fortsätta dyka upp i rutan. Och resultaten är verkligen obestridliga. Här hos CasinoFeber kan du läsa fler casinorelaterade artiklar.